söndag 4 april 2010

Fototriss denna vecka: Nära, närmare, närmast (Close, closer, closest)

Den här veckan så har Helena gjort en fotoutmaning som handlar om nära, närmare, närmast. Det kan tolkas på massa olika sätt. Det roligaste hade förstås varit om man mer symboliskt hade hittat bilder som passade in, som "vi står nära varandra", eller "när går tåget" och "så nära men ändå så långt borta" etc. men istället blev det bilder på mina favoritmotiv, ägg och tulpaner. Här är min systers fina ägg, och två bilder från Tulpanens hus i Åkeshov.
English: This week, the photo-challenge by Helena, is on the theme: Close, closer closest. I have chosen the easiest way to choose picturs, not symbolic. Happy Eastern to you!

Min syster lyckades verkligen med årets påskäggs-målning. Min kamera är så nära det bara går den lätt sköra och förskrämda kvinnan.

Fransiga lyx-tulpaner "slåss" om att komma så nära kamera-linsen som möljigt.

Så vackert det är att krypa nära inpå pistillerna och den blå färgen i denna tulpan. Nära, närmare , närmast.

Tillbaka till min svenska trädgårdsblogg, här!

15 kommentarer:

ormbunke sa...

Så duktig din syster är. Det var ju ett riktigt konstverk. Så fina fransiga tulpaner. Snyggt fotat. Påskkram Anita

sinneskatten sa...

ärligt färgglad "nära" triss, att få krypa i i tulpanen det gillar jag.

Maria G sa...

Härliga påskägg och underbara tulpaner!
Ha en fin kväll!

Anonym sa...

De fransiga tulpanerna var jättefina, det finns inget bättre än tulpaner i alla dess färger och former på våren, eller hur? :D

Rajson sa...

krispiga tulpaner är aldrig fel men dina systers ägg är ju suveräna.
Man blir så glad, men frågan är om man vill slå skeden i den förvånade damen!?

Caroline sa...

Så härliga tulpaner! Det är så häftigt med den fransiga kanten! Glad påsk!

Ingmarie We sa...

Mycket vackra franstulpaner! Och underbara påskägg!

Jah Hollis sa...

Fina bilder, speciellt påskägget.

agge sa...

Jättefina foton. Tala om för din syster att ägget var jätteläckert.Agneta

AnnCathrine sa...

Vackra och snyggt fotade trissbilder! Det var nog det finast ägg jag sett den här påsken! :-)

Mia sa...

Gillar påskägget!!!

Maria Berg sa...

Du hamnade rätt hos mig med trissen av kransar, tyvärr komemr jag inte på trädgårdsmässan men det komemr att vara bloggträffar med växtbyte lite längre fram i sommar och jag är redan inbokad på två av den - där kanske vi ses.

MB

Kerstin: sa...

Det är så härligt med tulpaner och så kul med så olika sorter. Tulpaner är verkligen en favoritblomma!

Annika sa...

Jag är svag för blommor... speciellt tulpaner såhär på vårkanten :-)

Å här fick jag se både stiliga påskägg och blommor på nära håll. Gott!

Tack för dina ord hos mig. Ekorren är en kär vän som kommer å går (snarare studsar) i min trädgård. Jag blir lika glad varje gång han hälsar på. Han litar på mig och jag kommer honom ganska nära :-)

Unknown sa...

Annika: Såg just ett otroligt speciellt program om en man som levde i månader väldigt nära Grizzlybjörnar, och han klarade sig inte därifrån.

Men då tänker jag så här, att ekorre, verkar vara en bättre storlek på djur och så fantastiskt söta.

Ha det bra, imorgon börjar den stora trädgårdsmässan i dagarna 5 i Stockholm. Där kommer jag att bosätta mig.