torsdag 18 mars 2010

Garden fair in Kista March 2010 in Stockholm. Many photographs here!!

English: These photographs were taken in March 2010 at Kista, north of Stockholm Sweden. A garden fair "Rum och Trädgård".

Kungsängsliljor, de har man längtat efter hela långa vintern....


Jag tog en sväng till Kistamässan för att under några timmar gå runt och känna atomosfären och fota. Det är en mycket mindre mässa än Nordiska trädgårdar, men riktigt fin och prydlig. Under den korta tiden jag var där hann jag mest fika, fota och lyssna på föreläsare. En riktigt bra lördageftermiddag! Dessutom fick jag en parkeringsbiljett av några trevliga damer som var på väg från parkeringsplatsen...Tack.
I Hannu Sarenströms monter som var en lång rad av "rum" i mitten av mässlokalen stod bla denne gode man bland stilleben och vackra miljöer med blomtema.



Betongkärl skapade av Åsa Lundgren, med små sticklingar - stod i montern för Sollentuna trädgårdsgille.


Flera av Åsa Lundgrens dekorativa avgjutningar i betong.

Sååå vackert. Kristina Öhman är freelancande florist på Waldemarsudde. Hon står bakom idéutställningen Kunglig inspiration på mässan, tillsammans med Waldemarsudde.

Färska grönsaker i korgar..det ska jag absolut pröva till sommaren -


Vill ha denna glasveranda nu!

Och så här ser det ut på lite avstånd.

Tulpanens hus dekorerar sin monter med - inte oväntat ...tulpaner

More pictures from this gardenfair 2010, click here and you will go to my Swedish gardenblogg!

5 kommentarer:

ormbunke sa...

Jag tackar för rundvandringen av utställningen. Anita

Med fingrarna i (j)orden sa...

Tack för titten. Den där verandan var riktigt läcker. Och en dagbädd kan man ju drömma om den sommar som det aldrig regnar. Eller inne på verandan förstås. Sova på dagen kan jag inte, men en stund med en go bok är inte så dumt.
Eva

Unknown sa...

Hej Eva!
Ja, vi slutar aldrig att drömma om en torr solig sommar. Kul att det ändå finns en marknad för sånt som dagbäddar utomhus....

Men det är inte svårt att föreställa sig hur man ligger där på en skön madrass och en massa kuddar omkring med en riktigt bra trädgårdsbok.

Vi ses kanske på Nordiska trädgårdar.
Ann

Anna tassar in.. sa...

Hej igen...:) åh men du ..jag vill gärna följa dig om du har sådana underbara intressen som trädgårdar utomlands oxå..jag älskar trädgårdar..var i Provence för ett par år sedan och blev förälskad i lavendel oliv och rosenträdgårdarna där..

Så jag tar med dig i min lilla grupp av favoriter så får vi se om vi gillar varandra.. ..för sådant är ju blogglivet..man måste tilltalas om man ska utbyta kommentarer ..eller hur..)

Spirande grönt - sa...

Tack för denna rundvandring, med mycket fint att titta på!

Rebecca