torsdag 18 mars 2010

I´ll go to Berlin next week, know of any gardens to visit??

Åker till Berlin nästa vecka. Någon som känner till några vackra trädgårdar och parker att besöka?

Hittade den botaniska trädgården på webben, men kanske har någon sett något annat fint? Finns det tex en förort med villor och vackra trädgårdar? Något modernt inne i stan som är vackert eller landskapsarkitektur som man har satsat på i kvarteren? Parker?

Efterkommentar: Nu har jag varit där, i Berlin 4 dagar i slutet av mars! 23 grader varmt och massa fina parker och knoppar på buskar och träd. Åh, att Berlin kunde vara så underbart. /Trädgårdsturisten.

English: I will go to Berlin next week for a few days. And would be interested to see some nice gardens and parks. Perhaps spring has come to Germany? Anyone knows where to go? Botanischer gärten, I know of, but are there for example any modern landscapearchitecture in the town? Other parks around the city? Suburbs with villas and gardens?

Happy for suggestions, anything!
Back to Swedish gardenblogg, here.

2 kommentarer:

Annelie sa...

Berlin? Åh det är en underbar stad! Fast tyvärr vet jag inte om nån trädgård just.....finns säkert jättemånga om man bara vet var man ska leta!
Men arkitekturen, den är enastående! Fantastisk!
Ska bli kul att se om du hittar nån trädgård....

Unknown sa...

Hej Annelie, vet inte om du läser det här, men jag ska leta vidare. Det finns säkert mer info på nätet om jag bara anstränger mig lite mer.

Sedan lägger jag upp bilder här på bloggen..

..och arkitekturen ska vi verkligen titta på. Min sambo är arkitekt så det blir det alltid.
Må så gott.