lördag 21 mars 2009

Söta violer blommar idag..


..på Drottningholm för sista dagen. Det är Nobelfestens florist som har skapat viol-utställningen och den visas tom idag söndag den 22 mars på slottsteatern. Kl. 10-17. Entré 80:-.

Från hemsidan.
Penséer, fjärilsvioler, luktvioler och styvmorsvioler
Nu, när längtan efter våren är som störst dukas en stor viol- och penséutställning upp i Drottningholms Slottsteaters unika kulturmiljö. Möt färg och doft, upptäck ett hundratal olika sorters violer och penséer. Se den vilda skönheten Viola odorata, pensén ’Orange Queen’ och vårens nyhet; pensén ’Violet and White’.

5 kommentarer:

Sommarträdgården sa...

Violer är en av mina favoriter iaf,tåliga och robusta men hur "söta" som helst i färgerna,luktisrana wow!Synd att utställningen var tidsbesgränsad till idag.

Soldanella sa...

Hej!

Jag var där!! (torsdags)
Det var en fin utställning, inte överdriven, mer elegant och många sorter.. åkte i symbios med sollentuna trädgårdsgille. Violer är trevliga.. ska skaffa fler tror jag.

//S

Unknown sa...

Kommer just hem från Drottningholm med kameran fylld av bilder. Jag lägger ut dem när jag hinner. Det var en väldigt vacker utställning. Och jättebra att man hade planterat penséer och violer i krukor på lång rad, med namn på sorten. Köpte förstås en bunt penséer så nu ska de ner i kruka..men då måste man ju ha jord..och då måste man åka till en affär...suck..nu börjar säsongen.

Lusthuset sa...

Det ser vi fram emot...att se dina bilder alltså!! Guuud vad jag skulle vilja sett den utställningen...man har ju sett hans alster på Nobelfesten (i TV alltså). Ha det bra. Kram!!

Ingela sa...

Härligt med utställningar i närheten, vacker bild! Får se om jag får se något blomma på Nordiska Trädgårdar på torsdag, antar det...

Hälsningar
Ingela