torsdag 8 april 2010

Nordiska trädgårdar (Scandinavian garden fair now opened) 2010

Nordiska trädgårdar pågår ytterligare tre dagar, 9-11 april. Jag gick runt bland montrarna hela eftermiddagen och gillade mycket av det jag såg. Av det jag tyckte mest om var: Zetas trädgård (absolut bäst och där fick jag också råd hur jag räddar min Kobus-magnolia hemma), Wij trädgårdar (superfin hyllning till det kommande drottning-bröllopsparet), Tage Andersen (som hade släpat dit asiatiska hängsvin-känner igen från Norrvikens trädgårdar), Tjörns kinesisk-inspirerande idéträdgård (utsedd till den bästa i år), Enköpings kommun (alltid så snyggt presenterat) och Lisebergs monter med mängder av blommande magnolior.

Massor av blommande mässbilder lägger jag in senare efter helgen. Imorgon fredag och även lördag, är jag upptagen på mässan. Bilderna som jag har tagit hittills föreställer miljöer med nejlike-blommande soffor och kristallkronor av murgröna och rosor, växthus av alla slag, trädgårdskläder man blir glad av, julrosor, kungsängsliljor, spaljerade träd, trädgårdsmöbler och sist men inte minst - Årets pelargon med mera...

In English: Now Scandianavian garden fair No 1 has opened. Three days left to enjoy the best of the garden-world of Sweden. In a couple of days I will publish lots of pictures from the garden fair. I´ll be there every day!!

Bilden på tulpanen, har jag fotat på Tulpanens hus i feb-10. Copyright förstås på alla bilder i bloggen

Back to Swedish garden blogg, here!

1 kommentar:

Alen Trädgård sa...

Ser med förväntat fram emot alla bilder från mässan:)Ha det gott/Monne