söndag 21 mars 2010

Fototriss this week: Theme: In the background

The photochallenge this week is: In the background, which demanded a great deal of thinking. This is what I came up with. Two pictures from the furniture fair in Stockholm 2010, and one photo from Thailand.


I en häftig monter på möbelmässan anar man - som en synvilla - människorna i BAKGRUNDEN. Trådar är uppspända för att skapa "osynliga väggar".


I BAKGRUNDEN - genom stolsryggen på snurrstolen "Jetson", ser man en annan stol som skulle kunna vara huvudmotivet.



Huvudmotivet i den här bilden från Thailand ligger egentligen i BAKGRUNDEN och är ett vattenfall på kvällen. I förgrunden ser man de tända marschallerna i tidigt kvällsljus.

Tillbaka till trädgårdsbloggen på svenska!

17 kommentarer:

Monica o Jacob sa...

Coolt foto på stol i stol,hade du inte skrivit vattenfall hade vi helt fokuserat oss på marschallerna.
Ha en skön söndag;-)

Anna tassar in.. sa...

Mmmmm di så coola bilder..perfekt jag plockar stolarna som min favorit..men du så scrollade jag ned och blev förlorad i Kistamässan som jag oxå besökte..magisk..underbar..och du såååå fina bilder du tog där..:)

Sarah sa...

Mycket häftig bild på fotot med stolen :-)

cat sa...

Stolfotot blir min favorit. En riktig cool bild :)

sinneskatten sa...

Stolen tar dagens stora pris, att det dessutom är jetson gör det ännu bättre!

Gammelsmurfen sa...

Tack för kommentaren! Hos dig blir sista bilden en klar favorit!

Jah Hollis sa...

Det funkar ju bra med veckans tema.
Jag gillar speciellt den lite mystiska stämningen i den nedersta bilden.

Eva-Lena sa...

Suverän tolkning och stolsbilden, Mmm läcker!!

Ha en fin söndag/E-L

anki sa...

fina bilder :) bra tolkat till veckans tema

ha en fin dag

Anonym sa...

Kul effekter från möbelmässan, stolsfotot är jättekul - medvetet fotat så, eller ?

Erik "Semlan" sa...

Snygga foton. Gillar det första, lustig effekt där du plåtar igenom dekoren på Möbelmässan. Men fotot med vattenfallet i Thailand och de flygande marschallerna är häftigt mystisk. Tack för din kommentar, jo det är Slottssprinten.

LissenTo sa...

Skulle också vilja gå runt på en möbelmässa någon gå och få inspireras. Kul att få se det hos dej iallafall.
Ha en skön söndag.//Lissen

Anneli - A'la Foto sa...

Bra triss! Den andra bilden är fint fångad men det är ändå den första som blir min favorit!

ha en fin söndag!

ormbunke sa...

Bilden med stolen i stolen var fint fångat. Kram Anita

Charlotta sa...

Roliga vinklar och intressant triss. Min favorit blir stolen genom stolen.

Majsan sa...

Härliga bilder, verkligen. Dock blir den sista bilden min favorit.

Louise Alexandersson sa...

Häftigt med stolarna

Kram Louise