söndag 14 mars 2010

Fototriss denna vecka: Fullt

Det var inte ett lätt tema Helena på FOTOTRISS valde den här veckan. "Fullt"! Här gäller det att vara kreativ. Undrar om hon menar "fullt upp", eller "fullt av ....". De här tre bilderna blev det i min tolkning!
Fullt av underbara blombilder på tapet! (från möbelmässan i Stockholm i februari 2010) Designer: Paul Smith (som är känd för sina kläder och rand-mönster)
Fullt av orkidéer i orkidé-trädgården i Singapores Botaniska trädgård. Helt fantastiskt!!!!

Fullt av underbara tulpaner i Tulpanens hus, i Åkeshov i Bromma i mars månad 2010. Liljetulpaner, franstulpaner etc.

Tillbaka till min svenska trädgårdsblogg

21 kommentarer:

Beppan sa...

Härlig blomtriss. Lyser upp i vintern....

Pillargontanten sa...

Tulpanerna, är ju helt underbara!

http://pillargontanten.blogspot.com/2010/03/veckans-fototriss-fullt.html

Eva-Lena Sjösteen sa...

Mycket blommor och blommor gör en alltid glad :)

Ha en fin söndag/E-L

Christina sa...

härliga blomsterbilder och bar tolkning av temat. Tapeten är jag dock tveksam till som just tapet...

Gammelsmurfen sa...

Fullt med blommor e de..

Kjell E sa...

Hej och tack för kommentaren... och tipset om din trädgårdsblogg.
Har inte hunnit titta så mycket ännu, men ska.
Mitt förhållande till trädgård är ganska handfast.
Sprungen ur ett familjejordbruk i Göta Älvdal, har jag en ganska produktionsinriktad hållning.

Trissen ja...
Tulpanbilden var läcker.

Monica sa...

Tulpanerna är ju helt fantastiska... Kanske man ska åka dit idag... :)

Susanne Lindén sa...

Jättevacker triss! Favoriten blir tulpanerna.

anki sa...

Härliga bilder, fullt är det och underbart vackra färger :-)

ha en fin söndag

Annelie sa...

Wow så snygga bilder! Sista bilden blir jag fullständigt förälskad i! Kanske för tulpaner är så fantastiskt vackra, och efterlängtade efter vår kalla långa vinter!
Hmmmmm.... har inte snubblat över din blogg innan, måste nog ha lite koll på den ser jag!
Vilken tur att du la upp bilder här!

Jah Hollis sa...

Det var snygga och färgglada trissbilder.

Rajson sa...

Tom för en älskare av vackra blombilder så skullen interiören i första bilden bli liiite för mycket!
Föredrar nog tulpanernas lite förvildade känsla!

ormbunke sa...

Jag tror jag föredrar orchidéerna framför den blommiga tapeten.Ha de gott. Anita

Cecilia Artista sa...

Fullt med härliga blommor och blommönster!
Blomtapeten kan nog vara läcker som en fondtapet mot andra vita väggar. Stolarna med sina olika blommönster och stilbrytning med möbeln gillar jag också - lite gränsöverskridande! Det är en duktig kille som gjort det här.

Susanne sa...

Wow! Vilka blommor! Alla bilderna lika häftiga på sitt sätt. Orkidéerna är riktigt läckra!
Tack för titten!

Pennelina sa...

Härlig triss som gör en glad :-)

Kram från Pennelina

Barbro S sa...

Så vackra, härligt färggranna bilder. Tulpanerna ljuvliga!

Lena sa...

Vackra blommor kan man aldrig få för mycket av...fina bilder ;)

Anonym sa...

Vackra blommor har också varit min passion att fota - finns hundratals i arkivet. Gillar dina foton skarpt.

kullagulla sa...

Jättefin triss. Din andra bild är verkligen superfin. Gillar den helskarpt.

Lenas Fotoblogg sa...

Tapeterna skulle ge mitt huvud fullt av griller......dom var bara för fullt.....