söndag 25 oktober 2009

Fototriss denna vecka: ROSA (Pink)

Den här veckan är temat för Helenas Fototriss ROSA, som i rosa bandet, till förmån för forskning kring bröstcancer. Det här är mina rosa bidrag.
English: This week the theme for fototriss is PINK, to support the Rosa Bandet who works to support science and research against women´s breast cancer.
Rosa rosor i Great Dixter i East Sussex.
Pink roses growing in Great Dixter, garden of East Sussux, England.
Lychnis, purpurklätt fin med sina gråa stjälkar. Lyser upp i en plantering som rosa "plättar"
Lychnis, pink flower with grey silvery stems, lighting up any border.
Söt kombination av vit-ros liljor mot rosa hus i trädgården vid Pashley Manor i Kent/East Sussex i England. Sweet combination of light green and white-pink lilies in Pashley Manor a visitor garden at the border of Kent and East Sussex.
(To Blogg in Swedish, click here)

12 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga rosa bilder. Så somriga. Behövs verkligen nu när hösten är över oss med gråväder och regn.
Tack för komentaren om mina rostiga bilder. Ja, det är synd att man måste "förstöra" bilderna för att inte bli bestulen. Önskade att jag kunde lägga ut dem helt rena. Jag håller på att utforska det där med digital signatur och om det funkar i bloggen. Vi får se.
Tack för dina fina rosa bilder.
/Bibbi

Olga T sa...

Mittbilden gillar jag. De här blommorna i mängder är så vackra!

Erica Pettersson sa...

Vilka vackra bilder :)

Lisa sa...

Jättefin triss, härligt rosa, jag gillar mittbilden allra bäst för de vackra blommorna och den mättade rosa färgen...

Maria sa...

Jättefina bilder. Liljan på sista bilden är bara så vacker!

Sara - Thaison sa...

Fina bilder. Svårt val men jag måste nog säga den första bilden. Den påminner mig så mycket om min mormors trädgård och det gör mig glad.

När var du på Railey senast? Mycket har hänt på 10 år!

Hälsningar från värmen,
Sara

Unknown sa...

Hej Sara! Jag var där senast....2007 i december och jag tyckte fortfarande om att spendera 11 dgr kring Railey / Phr Nang, men det har förändrats en hel del. Till det sämre...förstås. Mina lycklig minnen av Thailand är baserat på hur Phra Nang och Railay såg ut i mitten på 1990-talet.

Hur lever ni i Thailand?
Ann

Monkan sa...

Härliga blombilder, precis vad man behöver i det här höstrusket. Favorit är den sista, snygg bild och häftigt perspektiv.

En hemlis... rosa gräset var min egen favorit i min triss :-)

Ingrid sa...

Så vackra rosa blommor, den sista var riktigt häftig.

Tack för din kommentar hos mig, du har nog rätt, det kan vara någon typ av lökväxt.

Ha en fin dag!/Ingrid

Cumulunimbus sa...

Vilka fina blommor! Den sista sorten tror jag är en sort som växer på mina föräldrars lantställe. Min favoritblomma där och blir således det även i din triss!

Och du har rätt, lite smygrosa är du nog... och kanske jag också för den delen :)

ViDu sa...

Härliga rosa bilder. Jag gillar purpurklätt. Jag har ganska mycket men visste inte namnet. Tack för upplysningen. Den blir min favorit denna veckan.

Annika sa...

Engelska trädgårdar... det är speciellt :o)

Liljorna är verkligen ljuvliga. En fin blomstertriss i den rosa färgskalan.