söndag 15 februari 2009

Fototriss denna vecka: Triss i triss

Fartyget Göteborg på besök i Stockholm, med 3 stiliga master.
Tre badande nymfer på klippa.

Tre bensinpumpar på rad på båtbrygga, mitt i vintern. (Det ser lite ensamt ut, men de har ju iallafall varandra..o en GB-gubbe..)

Så här skriver Foto-triss-Helena den här veckan: Det här temat känns ju ganska självklart i Fototriss, för antalet tre är det centrala i hela fotoutmaningen. Men först nu i omgång 33 (passande va...) är det dags och temat för veckan är en TRISS i varje bild. Och vad innebär då det? Jo, varje bild ska innehålla antalet TRE av något och trissen ska tydligt framgå i bilden. T ex tre dörrar, tre träd, tre runda saker osv. Och ni ska som vanligt visa tre bilder på temat - så den här gången blir det alltså en triss i triss!

4 kommentarer:

Synnøve. sa...

Hejsan.
Den första bilden blir min favorit hos dig.
Längtar till sommarn.
Synne.

Väl valda delar... sa...

På morgonpromenaden imorse gick jag på sjön istället för runt den. Gick där och tänkte på alla sköna dopp det blir i sommar. Just därför blir badbilden min favorit. Längtar sååå till sol och värme.

Ha det gott!
/M

Susanne Lindén sa...

Härliga bilder! Ettan blir min favorit.

trivago sa...

Fina bilder alla tre. Göteborg är ju sååå ståtlig, och badbilden gillar jag för det är lite fart i den med den suddiga personen till vänster :o)