måndag 7 juni 2010

Photos from our journey to Rome

Rome, the view from the bridge Ponte Sisto over the river Tevere and the siluette of church St Peter and the umbrella pines.

The piazza next to Pantheon.

Small car in narrow streets in Trastevere delivers flowers to shops.

Botanical garden of Rome is situated in Trastevere. Here, the medical garden of the big parc.

Green house of Botanical garden.

A path meanders up through ivy, in botanical garden.

View from our rented apartment in Trastevere. Backyard. (Better view from the other windows to the street, luckily, but kind of charming anyway on the back...)
A hotel close to Piazza Navona, covered with lush greenery.

Bougainvilla on facade - end of May.

Our bakery, where we bought great bread everyday in Trastevere. Also selling pizza slices of all delicious kind.

Back again to Swedish garden blog, here!

7 kommentarer:

Alen Trädgård sa...

Tack för en underbar bildsvit från Rom har alltid velat åka dit och ännu mer nu;)) Tänk att få se detta irl. Ha det gott/Monne

Unknown sa...

Jag gillar Rom, finns så mycket att se, som att resa tillbaka till en annan tid...1950-tal? men samtidigt är man alltid helt slut efter en vecka i Rom. Många intryck, mycket promenerande, mycket folk.
Men aldrig tråkigt.
Hoppas du kommer till Rom någon gång. Man ska helst åka på våren, mars - april eller hösten. Från maj är det hett.

Mylla sa...

Härliga Rombilder. Tog en tur dit i höstas och återvänder gärna. Just stadsdelen Trastevere var underbar. Ser nu att det var mycket jag missade: slakteriet, botaniska trädgården och mycket annat...

Unknown sa...

Mylla! Jag var just inne på din blogg, innan jag visste att du skrivit här. Det finns alltid anledning att åka tillbaka till Rom. Det är något med ljuset, tror jag...

Med fingrarna i (j)orden sa...

Vilka fantastiska trädgårdsresor du gör. Man blir lite grön (!) av avund. Rom i maj, mmmm. Någon gång så (har jag och maken sagt sedan vi träffades -86).
Tur man får tjuvkika hos dig - jättehärliga bilder.
Eva

Älfgärdet sa...

Tack snälla för att du tipsade mig om din bok! Den ska jag införskaffa inför Rom-resan. & vilka lockande Rom-bilder du visar...nu längtar man ju ännu mer!

draganasgarden sa...

hej
jag fyller år i februari så min man vill bjuda mig på en resa till Rom.
tack för underbara bilder.
tipsa mig om apsolut måste ses i Rom.
www.draganasgarden.blogg.se