måndag 28 juni 2010

Fototriss 100:e gången: Ett, två, tre (theme: One, two, three)

Helenas Fototriss firar 100e gången, med temat Ett,två, tre och fina priser från ett foto-företag. Själv är jag fortfarande lite småglad över bröllopet mellan kronprinsessan och prins Daniel, så mitt tema hämtar jag från "nytagna" bilder från 19 juni i vimlet på stan i vackra Stockholm, bland oss vanliga människor. Det jag letade efter i vimlet hela dan var 1,2,3 prinsar och prinsessor i miniatyr med guldkronor. Det här är vad jag hittade.
Liten flicka med tre-spetsad krona och rosa puff sitter på mammas axlar med viftande svensk flagga och äldre polisman i mobiltelefon intill. Scenen är dokumenterad på bron mellan Slottet och Kungsträdgården.

Liten flicka 2, med lite ovanligare prinsesskrona, nära Slottsbacken.
Underbar rosa kofta och klänning...och klubba förstås "för hur roligt är det att hela dan sitta i den här vagnen och titta på de stora männniskornas ben och fötter..."

Barn, pojke nr 3, bak på lillebrors barnvagn i stolt hållning dagen till ära. "Kanske kommer jag att bli prins en dag,det är bäst man håller ryggen rak och fanan i topp". Scenen från Skeppsbron, i vimlet nära Ikeas flytande ponton. Allt man såg var glada människor och en storbildsskärm.

Back to Swedish garden blog, click here!

Blog Widget by LinkWithin

12 kommentarer:

Gbgmamman sa...

Prinsar och prinsessor fanns det väl gott om den dagen kan jag tro. =)

Anne-Lie sa...

Så många kungligheter du fångat;-))

Lena sa...

Vilken härlig triss =)

/ Lena

@Receptomaten sa...

Det är nog första trissen jag ser från den dagen - härligt! Gillas!

Jah Hollis sa...

Det var en bra trissidé som var bra genomförd med.

Maria G sa...

Vilken underbar triss med dessa små söta och fina prinsessor och prins!

Ma.links sa...

Jättefina bilder :)

Anonym sa...

Nice photos for the anniversary of Fototriss!

Check out the photo challenges at www.weekdayphotos.com, its a new week which means new challenges to win and get your photo published on the Weekday Photos!

Good luck in the fototriss competition!

Pialotta sa...

Underbara bilder på små prinsar och prinsessor.. så nära och att du sedan var på platsen där det kungliga bröllopet gick av stapeln får du ett extra plus för:)

Fanny sa...

sv: Tack =) Man kan juh tolka temat på olika sätt, jag gjorde så att första bilden är som han ser ut som vanligt, nästa är under tiden jag sminkade honom och den sista är när han är färdigsminkad och vi är ute och fotar. Andra kan ha tolkat temat på andra sätt, tex en blomma som slår ut, en klocka som visar olika tider eller som du tre olika små kungligheter =) Så det är ett tema man kan tolka i stort sätt hur som helst =)

Lena Rollmar Kårén sa...

Tack för din kommentar :-)

Härlig triss och jag hoppas alla får kungariket!

Sofia sa...

Tack så mycket för komplimangerna om bilderna Ann, det värmer! Och jag lovar att komma ihåg 21 augusti, jag ser redan fram emot det om erbjudandet kvarstår! Kramar, Sofia