onsdag 21 april 2010

Tomorrow - I´ll fly to Rome and on to Coast of Amalfi for a garden trip

Villa Cimbrone och utsikt över havet från trädgården i Ravello. Bild nedan: Blåregnet blommar - bilden är tagen i maj månad. Men det har nog börjat blomma redan nu i slutet av april.

In English: Tomorrow the flight goes to Rome and Amalfi coastline. Six days among green steep hills in Amalfi and starting - not the least - with gardens of Ninfa south of Rome (Friday). I´ll be the ciceron for a group of garden people, many of them members of Riksforbundet Svensk Tradgard.

Back to my Swedish blogg, click here!

6 kommentarer:

Torprosen sa...

Oj, vad härligt det låter..att möta våren..bara det låter ju himmelskt!!Ha en riktigt härlig resa..Kram Torprosen

Med fingrarna i (j)orden sa...

Italien är säkert underbart så här års. Blåregn blir man ju avundsjuk på!
Boken är jättefin, har hunnit titta lite i den. Grattis också till en fantastisk magnolia - rymmer den inte italiendrömmar den också?
Eva

ormbunke sa...

OH! Tänk om man kunnat vara en av de deltagarna. Får nöja mig med dina bilder när du kommer hem. Ha en trevlig resa och en härlig vecka i Italien. Kram Anita

Annelie sa...

Åååååh, det låter helt underbart! Och Rom, jag ÄLSKAR Rom!
Ska bli kul att se dina bilder sen!
Ha en bra resa, hoppas verkligen att ni slipper en massa trassel!

Unknown sa...

Eva, med fingrarna i jorden: Din bok är underbart skriven och fotad. Det känns som om man lite glömt bort skribenten här...du fångar allt jättebra. Ska läsa klart sen..

Torprosen, det blir faktiskt en härlig resa, kan inte tänka mig annat.

Ormbunke: Kanske kan vi ordna en resa så att det fungerar för dig och många andra som har samma önskemål. Italien eller England?

Ja, imorgon kl. 12 - då är jag i Rom, bor nära spanska trappan. På fredag kommer resenärerna, många har anmält sig via Riksförbundet Svensk trädgård. Vi blir 30!! Ska till Amalfikusten, ön Ischia och trädården Ninfa söder om Rom.
Ja, jag hoppas jag slipper trassel. Kan föreställa mig att baggaget kommer bort t ex. på vägen, eller att inte resenärerna kommer ner...vad gör jag då i Rom ensam i 6 dagar innan flyget går tillbaka. Jo, jag försöker förstås njuta av stunden och staden.

Vi får se hur det går.
Rapporterar sen...

Alen Trädgård sa...

Så underbart det låter att åka till Rom:) Hoppas verkligen att ni kommer iväg nu när flygen är lite ovissa. Bilden på blåregnet var ju helt sagolik. Ha det gott/Monne