fredag 16 april 2010

My magnolia ('Leonard Messel')

Så här såg magnolian när vi köpte den på trädgårdsmässan i Älvsjö. Levererades hemma med hyrlastbil. De fina rosa blommorna kommer väl att falla av, inom ett par veckor. Nu ligger hela trädet färdigt för plantering på rätt ställe. Och i helgen så gräver vi gropen. Det är sorten "Leonard Messel. Nän som har erfarenhet av en likadan??

In English: This is the Magnolia 'Leonard Messel' which I bought on the garden fair in Stockholm on Sunday last week (April 2010). Now it´s standning, sort of, on the ground with blankets around its roots. This weekend we´ll plant the tree. Next year it will hopefully bloom again.
Back to Swedish gardenblogg, here.

4 kommentarer:

Annelie sa...

Nej, tyvärr jag har ingen erfarenhet av dessa supervackra växter. Har inte ens en trädgård, bara en liten balkong.....
Men jag följer din blogg för jag bara älskar dina fina trädgårdsbilder!
Lycka till med det lilla trädet!

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Heeej!
Så märkligt att jag nu ser att du är/heter Ann Larås ( på förra sidan skrev du om din nya bok - hade ingen aning om ditt namn)

För en timme sedan så facebookade jag till Sanna att hennes nya porträttbild var så fin och hon svarade att "Ann Larås tagit bilden på mässan"...:-)
Hihihi... blir alltid lite rörd o glad över hur liten världen är!

Ha en go söndag!
PS Leonard är förmodligen den bästa av alla magnoliorna. Blommar villigt och bra, härdig o fin:-)

Unknown sa...

Åh, vad skönt att höra att sorten Leonard Messel är "den bästa av alla magnolior"...

..och jag borde kanske ha berätta om vem jag är - med namn - tidigare. Men det kändes inte som det var viktigt. /Ann

ormbunke sa...

Då gäller det att njuta nu av din magnolia. Att det går att flytta ett träd när det blommar är ju jättebra. Ha de gott. Anita