måndag 21 september 2009

Majorca 4 - more photos....

More...photos from the Spanish island in September 2009.
Porto de Soller, guess what..is it a dress?
Harbour in Porto de Soller
The bay looks like a sack, perfect for pirates in the past. Today most people here are tourists. View from a wonderful hotel Esplendido, very good food, not necessary to stay at the hotel to use the restaurant (and very affordable).
View over the Valley of Oranges - the photo is taken from an old wooden train going to the pretty village of Soller.
Galleria on the first floor with a golden horse. Platan on the main piazza in the village of Soller.

Blog Widget by LinkWithin
Hopeless beach to walk on but beautiful from tavernas and quite nice for swimming outside Deia.

Gazpacho for lunch is wonderful. Here on a taverna at the beach. The soup is cold and based on tomato and other raw ingredients. Some serve it with ice-cubes in it. To Wikipedia about the soup, click here.
Clear water in a small waterfall

Fornalutx .
Bougainvilla

9 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga bilder. Känner att jag måste åka till Mallorca snart...har aldrig varit där.

Unknown sa...

Första gången på Mallorca för oss också. Det är en fantastiskt fin natur, framförallt terrasserna med olivträden. Har inte sett mer än sydvästra sidan ännu. Och i morgon blir det storstan Palma. Regn och sol om vartannat. Och blixtoväder på nätterna. Kanske är april-maj bästa månaderna, och första hälften av september. Finns tydligen en botanisk trädgård här, som jag inte hinner se, har ingen bil.

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Mallorca ser riktigt härligt ut! Nån gång i framtiden vill jag också dit :-)

ormbunke sa...

Det verkar va en växtrik och grön ö.Vi har haft direktflyg men ännu har vi inte kommit till skott att resa dit.Tack för titten av bilderna. Anita

Annika Christensen sa...

Underbart att få se. Jag skulle ha åkt i höst men nu blir det till våren istället. Jag gillar verkligen Mallorca.
Ha det gott
annika

Gunilla sa...

Vilka fina bilder där har jag inte varit ännu men kanske nu då det går direkt flyg ifrån Umeå.
Det verkar vara väldigt fint.
Tack för inspirationen nu blir jag sugen.

Ha det gott

Gunilla

Ruben sa...

Septemberbilder heter det, inte september bilder! /Ruben

Unknown sa...

Tack Ruben, det var slarvigt av mig. Ha det gott även i Oktober.

Unknown sa...

Jag skojade bara, förstår att det ska vara utan mellanslag. Jag har mycket i huvudet just nu. Jobbar i stort sett dygnet runt och tar en paus genom att gå in på min blogg. Ska aldrig mer upprepas.