lördag 7 mars 2009

Massor av bilder från trädgårdsmässa i Kista, garden fair Stockholm

Tromp l' oeil (lura-ögat). Slottsträdgården Ulriksdal hade byggt en ovanlig monter med fantastiskt vackra björkar, granar, och vårblommande vit krokus och julrosor. Och längst bak döljer sig ett foto som liksom ska lura ögat. Meningen är att man ska kunna ha FOTON utomhus, som en del av illusionen. Är det inte jättehäftigt? Det visar på nåt sätt att allt är möjligt. Foton utomhus i trädgården?
click here to see all pictures!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Det var roligt att se vad det var för nya ideer på mässan och lite lurigt det där, om hon i den vackra klänningen verkligen är på riktigt..eller?tack för visningen,trevligt och härligt!

Anonym sa...

Vilken härlig blogg du har. Hittade den när jag var inne hos Slottsträdgårdsmästaren och läste om mässan. Ett verkligt utförligt reportage du gjort från mässan. Kul att se då jag inte hinner besöka den utan får ge mig till tåls till den 27:e då jag tagit ledigt för att hänga på låset på Älvsjö-mässan.

Hälsningar Anita

Med fingrarna i (j)orden sa...

Det var kul att gå på rundvandning på en mässa som låg för långt bort för en resa för mig. Gillade också fotot med björkarna och tjejen. Drömhems dukning var också fin + alla grodor (jag älskar grodor).
Även om det var litet så tycks det mig som om det var högre kvalitet än i Malmö.
Eva

Anonym sa...

Men foton i trädgården,nae,bättre med äkta tjejer!

Anonym sa...

Du milda, vilken massa underbara bilder..jag smälter o tittar o njuter o tittar igen...Mumms.

Helt underbart!!
Ville tacka för kommentaren på min fototriss förra veckan o svara. Japp jag har tidningen kvar jämte en hel del andra där det hänt saker, mest tråkiga typ Anna Lind, Estonia osv.
Hej från Anki N

Anonym sa...

Tack för ett härligt inlägg och alla inspirerande bilder från trädgårdsmässan, perfekt för oss på andra sidan Sverige. Ser med spänning fram emot kommande blomsterskapelser... Mvh // Annika

Unknown sa...

Hej Blomsterpassion, nu har jag lagt ut ett par blomsterskapelser. De är väldigt enkla men för mig kändes det nytt att tänka först på underlaget och sen på blomvalet. Jag är rätt nöjd ändå.

Unknown sa...

Hej Anki N!
Jag brukar också spara på tidningsklipp från stora händelser, jag började med det när jag var liten och gamle kungen dog, samma vecka som Norrmalmstorgsdramat. Har sparat bilagor om Olof Palme också, även Usama Bin Ladin. Men nu när datorn blir som ett uppslagsverk har jag bestämt att det måste bli lite mindre tidningsklipp i mitt hem. Jag har stora högar. Vi ses.

Unknown sa...

Carina, håller med, men tanken var så ny och oväntad.

Unknown sa...

Hej Eva "med fingrarna i jorden"
Ja, det var en rätt ambitiös och rolig mässa och såå liten var den kanske inte. Men betydligt mindre än Älvsjö (som jag ser fram emot). Här uppe i Sthlm längtar man såå extra mycket efter våren så man rätt lättroad när det gäller växter. Vi har snö och is fortfarande.

Unknown sa...

Hej Anita, glad att du gillar min blogg!
Jag lägger ut rätt mycket bilder i omgångar, det beror på vad som händer. Välkommen tillbaka.
Tittar in på din blogg då och då.
Ha det gott.

Unknown sa...

Ja den vackra flickan i vita klänningen ser verklig ut, det är verkligen en lyckad "lura-ögat-effekt"

Anonym sa...

Tack för att du delade med dig av alla intryck från mässan! Yo

Randi sa...

Suck, suck...dina bilder får mig att längta tillbaka till Stockholm. Törs inte titta mer. Nästa år ska jag absolut åka upp och ta del av er mässa!
Tack för guidningen!

Nej - nu måste jag kolla lite mer.....