måndag 16 mars 2009

Fototriss denna vecka: Spegelbilder

Helena på Fototriss är full av roliga idéer.Den här veckan vill hon att vi ska fotografera på temat SPEGELBILDER! Fram med kameran (och kanske en spegel...) och tänk till kring hur ni kan tolka det här temat på bästa sätt. Min tolkning blev speglingar i vatten och glas, från arkivet.

Spegling i fönster, England.Den berömda gatan Royal Crescent med det lååånga svängda huset i staden Bath På den här gatan brukar filmer av Jane Austen spelas in.

Hammarby sjöstad, höstfärger i vattenkanalen.

Sjön Toftan, moln speglar sig i vattnet. Carl-Larsson-gården i Sundborn

18 kommentarer:

anemonen sa...

Sista fotot är otroligt vackert. Vilka färger. Det är färgspektrat på en riktig svensk sommar.

Anonym sa...

Och hur var det tänkt att man skulle kunna välja en favorit utav dessa? :-)

Det får allt bli alla tre. Sköna färger. Tycker om detta.

Husbilen Credo sa...

Säger som föregående skrivare - hur ska man kunna välja ut något av dessa tre speglingar - jag väljer alla tre.

Tack för titten och orden hos mig.
Mitten bilden är tagen genom backspegeln i bilen där av allt blandat i ett sammelsomarium.
Ha en fortsatt fin dag!

Veronica sa...

Vilken underbart vacker spegeltriss! Det är inte lätt att välja någon favorit men det sista kortet har något extra. Jag tror det är färgerna :)

Tack för din kommentar inne hos mig :)

Ha det gott!

cecber sa...

Fina bilder allihop, den från Dalarna känns härligt somrig, men min favorit blir nog ändå den första.

Anonym sa...

Här var det svårt att välja ut en. Är det ettan eller tvåan som är bäst? Det får bli en delad första plats på de två.
Ha det gott.

Baronessan sa...

Riktigt fina bilder! Jag gillar trean väldigt mycket men för mig vinner ändå tvåan. Det är något med de där höstfärgerna.

Lusthuset sa...

Mycket vackra spegelbilder. Tänk vad man kan göra med det. Det sista får min röst. Ha det bra. Kram!

Ingela sa...

Speglingar ger en overklig känsla, dubbelt av allt! Läckra bilder.

Ingela

Maria Berg sa...

Vackra bilder - du skrev inne hos mig att det var roligt med dagsfärska bilder - men denna gången måste jag säga att dina var bättre - jag fotade mina lite väl sent på kvällen men det var då jag åkte hem från kursen.

Det är aldrig fel att lära mer ta en titt på min blogg skriver jag lite mer om kursen.
/MB

Maria Berg sa...

Toscana i maj? Har du sett att jag skriver med Veronica som bor där?
Kanske var det hon som kommenterat hos dig också?
MB igen

Anonym sa...

Oj, vilka fina bilder! Gillar nr 3 bäst, den får mig att längta till sommaren!

Hero sa...

Jättefina bilder! Det är svårt att välja, men trean blir min favorit. Drömmar om sommaren...
Ha det så bra

Anonym sa...

Tack för kommentaren.

Fina bilder du tagit. Gillar första bilden mest :)

Anonym sa...

Mm, radiobilden var det första jag kom på att göra. Konstigt nog ser inte folk att det är nåt skumt med den. ;)

Jag har bara den blåa färgen just på mitt balkongbord annars hade den nog tagit över totalt. man får lite känslan av att man dragit lite för mycket i kontrastinställningen i kameran. ;) Blåeld, som den heter, är nog ett positivt inslag i varje hem - om inte annat för att föra in en färgklick...

Jag gillade din sista bild, den är sådär äckligt vykorts-vacker. :)

Susanne Lindén sa...

Otroligt vackra bilder! Svårt att välja! Bild tre blir min favorit.

Anonym sa...

Härliga bildern och din av Hammarby sjöstad är mer smickrande än min gråa!!
Blir min favorit!

Ha en bra dag!!

Anonym sa...

gillar oregelbundheten i första bilden. olika vinklar på taket i olika rutor.