söndag 1 mars 2009

Fototriss denna vecka: Bokstaven F eller T


1. Trädgårdsgrind, England

2. Träd. Detta beskärs 2 ggr året underifrån för att inte ta bort utsikten från ett fönster på nedervåningen. Villa Balbianello, Italien 2007.

3. Trädgårdsarbetare i Hidcote Manor, England

Tävling, oj, nu gäller det att hitta en klurig triss. Det blev 3 bilder på temat "sånt man kan hitta i en trädgård och som börjar på träd" 1. Trädgårdsgrind 2. Träd 3. Trädgårdsarbetare
Fler triss på F eller T på Fototriss, Helena, klicka här!

21 kommentarer:

Synnøve. sa...

Fina bilder. Den sista gillar jag allra bäst. En engelsk herrgård skulle jag vilja ha, med den trädgården...
Kram Synne.

Anette sa...

Så roligt att kika in här och titta på lite härliga trädgårdsbilder på T. Sista bilden gillar jag bäst! Italien är ett av mina favoritländer. /Anette

HelenJ sa...

Tistel eller ej (det är väl en martorn, Eryngium?), den hör till mina favoritväxter. Blir också min favoritbild här!

Unknown sa...

HelenJ. Du har ju alldeles rätt HelenJ. Det är inte en tistel utan en martorn. Har bytt ut bilden mot en trädgårdsgrind. Tack för det..det var tydligen länge sen det var sommar...

Susanne sa...

Riktigt fyndigt!! Väljer nog mellanbilden för jösses vilken vacker form trädet har=)
Mvh Susanne

Anonym sa...

Alla tre bilderna är väldigt bra och jag har ärligt talat svårt att väja. Grinden är spännande och romantiskt och trädet lite magiskt tyckler jag... Det blir trädet!

Anonym sa...

Vilka härliga foton, verkar ju passa dig som gillar just trädgård!

annalarssonphotography sa...

Vilken underbar triss och här ska man dessutom välja!! Jisses vad svårt.. Men det får bli grinden för den är både spännande och romantisk.

Men bilden på trädet är ju också fullständigt magisk :)

Ha en fin kväll!

Anna

Monkan sa...

Till att börja med, vilken superhärlig bild du har i din header! Jag blir ju sjuk av längtan till sommaren när jag ser den.

Vilken jättefin triss du gjort. Den första bilden är så härligt lummig med den jättefina, bortglömda? grinden inbäddad i grönskan. Bild tre var kul, det är kanske inte så ofta trädgårdsmästarna blir fotade :-) Favorit i trissen är bild två, hela bilden är ju bara så vacker, sen gör det ju inte saken sämre att trädet är så fint format. Den platsen skulle jag väldigt gärna vilja besöka.

Kul att du gillade tändsticksaskarna, det är ju inte världens roligaste motiv... så jag visste inte riktigt hur jag skulle ta bilden, börjde nästan se mig om efter nåt annat att fota...

Anonym sa...

Här var det ingen tvekan och du hade egentligen bokstaven redan klar - T = trädgård.

Det är vackert med alla välansade trädgårdar och perfekt klippta träd, att se på. Däremot skulle jag själv aldrig ha dem. Först och främst, alldeles för lat och sedan gillar jag det där vildvuxna, i alla fall när det ser vildvuxet u. Många gånger är det nedlagt lika mycket tid på att få det att se så där vildvuxet ut har jag förstått. Min egen trädgård skulle se ut så utan alltför mycket arbete =).

Därför gillar jag ettan bäst både som trädgård, trädgårdsgrinden är vacker och även fotomässigt.

/Avsändare Margareta G

m sa...

Jättefina bilder! Jag tycker väldigt mycket om bilder på träd, men den här gången röstar jag på grinden. Den bilden är bäst!

Annika sa...

Tack för titten och kommentaren inne hos mig. Här hos dig blir min favorit bilden på trädet från italien eftersom jag är italien tokig :o)
Ciao Annika

Veronica sa...

Ciao!

Tack så mycket för kommentaren på min triss.
Du har mycket fina bilder i ditt arkiv :) Den första bilden på grinden blir min favorit hos dig idag. Den ser så mysigt mystisk ut!

Ha det så bra!

Anonym sa...

Klockren triss. Tema i temat och bokstaven T. Jättebra!

Anonym sa...

Tack för din långa kommentar :-)Underbara trädgårdsbilder du bjuder på. Den första bilden gillar jag bäst. Påminner om en film jag sett som jag inte kommer ihåg namnet på. Eva

Baronessan sa...

Riktigt sköna bilder. Gillar den sista bäst även om hon ser lite utarbetad ut :)

Anonym sa...

Det var en härlig triss du hade.
Nu blir jag sugen på lite trädgårdsarbete. Men det dröjer lite till, det är fortfarande blött i gräsmattan.
Ha det så gott.

Photos by Storm sa...

Jättevackra trädgårdsbilder. Och eftersom jag har en särskild kärlek till England vinner den första bilden/Lis

Soldanella sa...

Underbart med skottkärran, visar -jag lider men jag njuter av mitt val av yrke.... eller hur?..


Önskar detta med trädgårdslidande vore mer status.. Men ack, vi står kvar i komocksstadiet..

//S

Anonym sa...

Tack tack. :) Hoppas jag vinner nu, hade ju vart en skön ingång i fototrissens värld. ;)
Jag gillar din trädbild, först trodde jag trädet var beskuren så för att man skulle kunna se lättare upp i lövverket...

Anonym sa...

Grindbilden är min favvo,men de andra är också fina.